eDropletNFC v.3 – podręcznik

UWAGA!!!

Przed użyciem aplikacji eDroplet należy bezwzględnie przeczytać tą instrukcję obsługi. Jeśli coś jest niejasne – to proszę pytać na grupie FB Droplet. Praktycznie 100% problemów wynika z tego, że użytkownik nie rozumie zasady działania aplikacji i zasady działania samych sensorów Libre.

Zaczynamy od zainstalowania aplikacji eDropletNFC.

Tutaj zawsze znajdzie się aktualny link do pobrania najnowszej wersji z Google Play Store: -> najnowsza wersja.

Tutaj zawsze znajdzie się aktualny link do pobrania najnowszej wersji z Apple Store: -> najnowsza wersja

Po pobraniu, zainstalowaniu i uruchomieniu mamy pierwszy i jedyny ekran:

iOS – IPhone
Android

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak widać aplikacja na oba rodzaje systemów operacyjnych wygląda tak samo.

W górnej części mamy 3 przyciski: Read, Re-Init i Activate.

Pod nimi – pole informacji o statusie wykonywanej operacji („???| gdy żadna operacja nie była wykonana.

Poniżej – duże pole tekstowe (jasno-szare) gdzie pojawiać się będą informacje szczegółowe o tym co zostało zrobione.

Na dole – miejsce na wskaźnik działania oraz dwa przyciski: „Mail” oraz „Help„.

Działanie: 

Każda z funkcji głównych działa identycznie: klikamy w przycisk funkcji, przykładamy telefon do sensora, żeby za pomocą transmisji NFC odczytał z niego dane (i coś tam zapisał jeśli potrzeba) i następnie sprawdzamy wynik na ekranie telefonu – linia statusu i poniżej niej raport informacyjny.

Po kliknięciu w przycisk – na dolnej części ekranu pojawia się wskaźnik gotowości do skanowania:

iOS – IPhone
Android

 

 

 

 

 

 

 

 

Po zeskanowaniu – odczytaniu sensora aplikacja wyświetla informacje o wykonanym działaniu:

iOS – IPhone
Android

 

 

 

 

 

 

 

 

„NFC scan OK – test” – poprawnie wykonany skan dla funkcji test. Gdyby skan był niepoprawny, to będzie napis „NFC scan fail – test”.

„Sensor: Libre 1 new” – nowy typ sensora Libre 1. Aktualnie istnieją dwa typy sensora „Libre 1”, oba są obsługiwane w aplikacji eDroplet NFC. Typ „Libre 1” – czyli „stary” – ten, od początku pojawienia się na rynku oraz „Libre 1 new”, nowy typ z pre-kalibracją fabryczną pojawił się z zeszłym roku.

„S/N” – numer fabryczny sensora

„ID” – identyfikator typu i podtypów sensorów. „Stary” typ zaczyna się od „DF”, a nowy od „A2”.

„Status:” aktualny stan sensora. O nim poniżej.

„Age” – czas jaki upłynął od aktywacji sensora w minutach, godzinach i dniach.

„–end” – oznaczenie końca danych prezentowanych po skanowaniu.

Statusy sensorów: te statusy oznaczają poszczególne fazy życia sensora. Zaczyna się od „01” – sensor fabrycznie nowy lub re-inicjowany. „02” – sensor właśnie aktywowany. Ta faza trwa około 15 minut do 60 minut. „03” – sensor aktywny czyli działający i mierzący glikemię. Trwa 14 dni od chwili aktywacji sensora. „04” – faza kończąca pracę trwa 12 godzin po upływie 14-dniowego okresu aktywności sensora. „05” – sensor zakończony (expired). Normalny koniec działania sensora po okresie 14 dni. „06” – awaria, sensor uszkodzony, niesprawny – ten stan może pojawić się w dowolnym momencie i związany jest z szkodzeniem lub błędnym działaniem elektroniki sensora.

60-minutowy okres „rozgrzewania” sensora po aktywacji aplikacją Librelink lub fabrycznym czytnikiem obejmuje faze „02” i pierwsze minuty fazy „03”. 

Kolejność działań:

  1. Zawsze jako pierwszą wykonujemy funkcję „1. Read” – pozwala ona na sprawdzenie stanu sensora, podanie o nim szczegółowej informacji oraz określenie jakie dalsze działania mogą być wykonane – to w ostatniej linii informacji.
  2. Gdy chcemy re-inicjować sensor, czyli przywrócić go do stanu „fabrycznej nowości” – wykonujemy funkcję „2. Re-Init„. Ta funkcja rozpoznaje stan sensora (także gdy jest w stanie awaryjnym – błąd „06”) i wprowadza w nim zmiany ustawiające go w taki stan jaki ma nowy sensor wyjęty z opakowania.
  3. Jeśli chcemy aktywować sensor – wykonujemy operację „3. Activation„. Tutaj uwaga: aktywowanie sensora w aplikacji spowoduje to, że nie będzie go można odczytywać fabrycznym czytnikiem, a jedynie aplikacjami takimi jak LibreLink, xDrip, DiaBox, Glimp, itp.
  4. Mail” – jeśli jest jakiś problem – to przed zadaniem pytania na grupie Facebook Droplet – proszę o kliknięcie w ikonę „Mail” (na dole ekranu) i wysłanie do mnie raportu z pracy aplikacji – to pomoże w znalezieniu rozwiązania.
  5. Help” – ikona „?” – przekierowanie z aplikacji do tej strony 🙂

Rozwiązywanie problemów:

Problemami są:

  1. Nie można zainstalować aplikacji -> jedynym powodem jest sprzęt. Albo sam sprzęt, czyli smartfon jest zbyt stary, nie posiadający wymaganych funkcji – wtedy trzeba go wymienić na nowszy, albo wersja systemu operacyjnego jest zbyt stara – trzeba ją zaktualizować do najnowszej, a jeśli to nie pomoże, to wymienić telefon na nowszą wersję.
  2. Aplikacja działa, ale nie skanuje sensorów -> praktycznie możliwe tylko na telefonach Samsung, w których wymieniano baterię. W oryginalnych bateriach antena NFC jest w baterii, więc jeśli wymienioną ją na nie oryginalną, to NFC nie będzie działać. Należy wymienić baterię na oryginalną. Do chwili obecnej nie było informacji o tego typu problemie z innymi telefonami.

Inne problemy nie istnieją. w tym sensie, że nie istnieje metoda ich rozwiązania:

  1. Jeśli po wykonanej re-inicjacji lub aktywacji sensor nie jest odczytywany przez jakąś aplikacje (lub czytnik fabryczny) -> to nie będzie odczytywany dopóki twórcy tych aplikacji coś w nich nie zmienią. Żadne zmiany w aplikacji eDropletNFC nie usuną tego problemu. Planuję napisanie tej aplikacji w wersji „Pro”, która będzie  w stanie czytać takie sensory (a przynajmniej znaczną ich część) i która będzie miała pełną funkcjonalność wyświetlania glikemii – ale to potrwa kilka tygodni.
  2. Jeśli sensor nie daje się re-inicjować i/lub aktywować (gdyż na przykład występuje powracający błąd „Status: 06” lub sensor samoczynnie resetuje się po jakiś czasie działania do stanu „Status:01”  -> także nie ma na tą chwilę rozwiązania tego problemu. Nie wiadomo także, czy kiedykolwiek uda się to rozwiązać. Po prostu taki sensor nie będzie dalej działał.

I to wszystko 🙂

Uwagi ogólne:

    1. Re-inicjacja sensora pozwala na jego używanie po upływie standardowego 14 dniowego czasu jego pracy. Pamiętać należy jednak, że taki sensor może pracować gorzej, może dawać wskazania odbiegające od wskazań glukometru o wartości większe niż w czasie głównym.
    2. Re-inicjacja ustawia sensor tak, jak jest ustawiony w chwili opuszczenia fabryki – czyli jest gotowy do pracy 14 dniowej. Nie zawsze jednak może się udać te kolejne 14 dni osiągnąć. Podobnie jak czasem w podstawowych 14 dniach sensor odmawia dalszej pracy.
    3. Ta aplikacja, jak wszystkie aplikacje dla rozwiązań typu DIY jest publikowana w trybie „jest-jak-jest”, czyli autor nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jej działanie, w szczególności za to co i jak się stanie z sensorem modyfikowanym tą aplikacją. Użycie aplikacji i sensorów zmodyfikowanych przez tą aplikacje odbywa się na wyłączną odpowiedzialność użytkowników.
Dla wszystkich aplikacji z serii eDroplet… po konsultacjach na grupie FB ustaliłem zryczałtowaną cenę 5$ (lub równowartość w walutach lokalnych wg przeliczeń sklepowych). Obejmuje ona daną aplikację oraz bezterminowe aktualizacje jakie się będą pojawiać. Przychody poświęcone będą na utrzymanie i rozwój aplikacji oraz koszty ich dystrybucji (opłaty za serwery, uprawnienia dystrybucyjne w sklepach, itp). 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *